مطلب, مقاله

انواع رژیم های غذایی

انواع رژیم های غذایی

انواع رژیم غذایی

انتخاب انواع رژیم های غذایی برخی افراد تحت تأثیر باورهای مذهبی، معنوی یا فلسفی آنهاست.

رژیم غذایی بودایی

در حالی که بودیسم قوانین غذایی خاصی ندارد، برخی از بودایی ها بر اساس تفسیر دقیق اولین دستور از پنج دستور، گیاهخواری را انجام می دهند این ٰزیم از انواع  رژیم های غذایی میباشد.

رژیم‌های غذایی هندو و چین

پیروان هندوئیسم و ​​جینیسم ممکن است از رژیم‌های گیاه‌خواری لاکتو پیروی کنند (اگرچه اکثر آنها چنین نیستند)، بر اساس اصل اهیمسا (غیر مضر).

قوانین رژیم غذایی اسلام

مسلمانان رژیمی را دنبال می کنند که صرفاً از غذاهای حلال – مجاز در اسلام – تشکیل شده باشد. نقطه مقابل حلال حرام است، غذایی که شرعاً حرام است هم از انواع ٰزیم های غذایی میباشد. مواد حرام عبارتند از الکل، گوشت خوک و هر گوشت حیوانی که به روش شرعی ذبیح (ذبیحه) کشته نشده است.

I-tal

مجموعه ای از اصول که بر رژیم غذایی بسیاری از اعضای جنبش راستافاری تأثیر می گذارد. یک اصل این است که غذاهای طبیعی باید مصرف شود. برخی از راستافاریان I-tal را به طرفداری از گیاهخواری یا گیاهخواری تفسیر می کنند.

رژیم غذایی کوشر

غذای مجاز تحت کشروت، مجموعه قوانین غذایی یهودیان، کوشر گفته می شود. برخی از غذاها و ترکیبات غذایی غیر کوشر هستند و تهیه نکردن غذا مطابق با کشروت باعث می شود که غذاهای مجاز در غیر این صورت غیر کوشر شوند.

ادونتیست های روز هفتم

ادونتیست های روز هفتم قوانین کوشر یهودیت را با ممنوعیت های الکل و نوشیدنی های کافئین دار و تاکید بر غذاهای کامل ترکیب می کنند. حدود نیمی از ادونتیست ها گیاهخواران لاکتو-اوو هستند.

کلمه حکمت

نام بخشی از دکترین و عهدها، کتابی از کتاب مقدس که توسط اعضای کلیسای عیسی مسیح قدیسین روزهای آخر پذیرفته شده است. توصیه های غذایی شامل گیاهان سالم «در فصل آن»، خوردن گوشت به مقدار کم و فقط «در زمان زمستان، یا سرما، یا قحطی»، و  غلات به عنوان «کارمند زندگی».

برخلاف دستورات علیه تنباکو، الکل، قهوه و چای، رعایت پرهیز از گوشت همیشه در میان کلیسای عیسی مسیح قدیسین آخرالزمان اختیاری باقی مانده است و تاکید بر خودداری از مصرف گوشت تا حد زیادی حذف شده است. یک نشریه رسمی کلیسا می گوید، “روش های مدرن سرد کردن در حال حاضر امکان نگهداری گوشت را در هر فصلی فراهم می کند که از انواع رژیم های غذایی میباشد .

رژیم غذایی رمبا/لمبا

مردم لمبا یا مردم رمبا در جنوب آفریقا یافت می شوند و رژیم غذایی آنها بر اساس فرهنگ آنها است. روز آنها شامل گوشت و کربوهیدرات است، اما گوشت به روش خاصی ذبح می شود تا حداکثر خون از حیوان خارج شود. آنها به نظافت شخصی که در حال دست زدن و آماده سازی است و همچنین ظروف مورد استفاده برای غذا توجه ویژه ای دارند. رژیم غذایی آنها گوشت خوک را حذف می کند.

با ما همراه باشید ادامه در پستهای بعدی

منبع

0/5 (0 دیدگاه)
بازگشت به لیست

امتیاز دهی به پست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *