اخبار

کتو و تعطیلات (3)

کتو وتعطیلات

چرا ماندن در کتو در تعطیلات عالی است
مطمئناً در ابتدا کمی بیشتر کار می‌کنید، اما کتو ماندن در سفر می‌تواند یک تجربه شگفت‌انگیز باشد. با برنامه ریزی کافی، می توانید کم کربوهیدرات بمانید، در هر وعده غذایی احساس سیری کنید و از احساس ناخوشایند، نفخ و افزایش وزن که دیگران پس از تعطیلات با آن دست و پنجه نرم می کنند، اجتناب کنید. مهمتر از همه، استرس زیادی نداشته باشید و مطمئن شوید که اوقات خوبی را سپری می کنید!(کتو و تعطیلات)

دانستن نحوه صحیح خواندن برچسب های مواد غذایی، بخش مهمی از تغذیه سالم است. درک مفاهیمی مانند اندازه سرو در مقابل اندازه وعده و درصد مقادیر روزانه، شما را در مورد انتخاب های غذایی خود در صندلی راننده قرار می دهد.

با وجود مفید بودن برچسب های مواد غذایی، بسیاری از مردم از آنها به عنوان دستورالعملی برای انتخاب رژیم غذایی استفاده نمی کنند. یک مطالعه نشان داد که حدود 62٪ از خریداران غذاها را بر اساس اطلاعات تغذیه انتخاب نمی کنند.

چه بخواهید در کتوز باقی بمانید، سطح قند خون خود را حفظ کنید، یا به اهداف خاصی برای کربوهیدرات، چربی یا پروتئین دست یابید، تفسیر تجزیه درشت مغذی ها و مواد تشکیل دهنده در غذاهایتان کلیدی است. باید به برچسب‌های تغذیه‌ای دقت کنید تا مطمئن شوید که غذاهایی که می‌خورید برای اهداف رژیم غذایی‌تان کار می‌کنند، نه مخالف.(کتو و تعطیلات)

برای کمک به شما در استفاده حداکثری از غذاهای از پیش بسته بندی شده، نگاهی عمیق به عناصر مختلف برچسب های مواد غذایی و نحوه استفاده از آنها برای بهبود انتخاب های خود، هم در رژیم کتو و هم برای سلامت عمومی می اندازیم.

چرا خواندن برچسب روی کتو اهمیت دارد؟
برخلاف برخی از رژیم‌های غذایی که دقیقاً تعیین می‌کنند چه چیزی و چه زمانی باید بخورید، رژیم کتو انعطاف‌پذیری قابل‌توجهی در انتخاب غذایی شما ارائه می‌دهد. اما رژیم کتو نیاز به توجه جدی به یک جنبه از غذا خوردن دارد: توزیع درشت مغذی‌ها و به‌ویژه کربوهیدرات‌های خالص.

همانطور که احتمالا می دانید، هدف رژیم کتو این است که بدن را به حالت متابولیکی به نام کتوز تبدیل کند. برای انجام این کار، باید نسبت مناسبی از کربوهیدرات، چربی و پروتئین مصرف کنید. و چگونه می دانید که یک غذا حاوی چند عدد از این ماکروها است؟ با خواندن برچسب ها!

رمزگشایی اطلاعات روی برچسب مواد غذایی راهی دقیق برای نظارت بر ماکروها و ماندن در مسیر را در اختیار شما قرار می دهد.

علاوه بر این، آشنایی با برچسب‌ها به شما کمک می‌کند تا مواد خاصی را که کتوپسند نیستند، شناسایی کنید تا بتوانید انتخاب‌های هوشمندانه‌تر و آگاهانه‌تری داشته باشید.

تاریخچه کوتاهی از برچسب های مواد غذایی
تا دهه 1960 بود که ایده برچسب گذاری تغذیه ای محبوبیت پیدا کرد. در آن زمان، برخی از شرکت‌های بسته‌بندی مواد غذایی محتوای سدیم یا کالری خود را فهرست می‌کردند، اما این غذاها توسط FDA «برای مصارف رژیمی خاص» در نظر گرفته شدند. همانطور که مردم نسبت به سلامتی بیشتر توجه داشتند و ارتباط بین رژیم غذایی و سلامتی واضح تر شد، مصرف کنندگان شروع به تقاضای اطلاعات تغذیه ای بیشتر در مورد غذاهای بسته بندی شده خود کردند.(کتو و تعطیلات)

در نهایت، FDA شروع به فراخوانی برای اطلاعات تغذیه روی بسته بندی مواد غذایی کرد. با مشاهده یک فرصت بازاریابی، تولیدکنندگان با اضافه کردن ادعاهای بهداشتی غیرقابل تنظیم روی بسته بندی واکنش نشان دادند، مانند “چربی اشباع شده بسیار کم”. این بازاریابی غیرقانونی ادعای سلامت برای مدت کوتاهی ادامه یافت، اما FDA به سرعت وارد عمل شد تا دستورالعمل‌هایی را برای شرکت‌ها ارائه دهد. اولین درخواست برای اقدام این بود که اگر یک تولیدکننده می‌خواهد ادعای سلامتی داشته باشد، باید یک برچسب حقایق تغذیه را نیز برای تأیید این ادعا اضافه کند.

حتی با وجود این الزامات، دهه های 1960 و 70 مانند غرب وحشی برچسب گذاری مواد غذایی بود. بدون قانون، ادعاهای تعریف نشده مانند “چربی اشباع شده بسیار کم” می تواند کنترل نشود.

بنابراین FDA در نهایت قانون برچسب‌گذاری و آموزش تغذیه (NLEA) را در سال 1993 ارائه کرد. این قانون الزام می‌کند که، به استثنای چند مورد، همه غذاهای بسته‌بندی شده به برچسب‌های تغذیه‌ای نیاز دارند – بنابراین برچسب‌های سیاه و سفیدی را که روی غذاهای بسته‌بندی شده می‌بینیم ایجاد کرد.
مواد مغذی که نیاز به برچسب زدن داشتند عبارتند از:

کالری
کالری های چربی
چربی کل
چربی های اشباع شده
کلسترول
سدیم
کربوهیدرات کل
فیبر رژیمی
قندها
پروتئین
ویتامین A
ویتامین سی
کلسیم
اهن
از دهه 1990، تغییراتی ایجاد شده است، از جمله اینکه تولیدکنندگان مواد مغذی باید به وضوح روی برچسب‌ها فهرست کنند.

اکنون که با تاریخچه برچسب‌های مواد غذایی و چرایی اهمیت آنها آشنا شدید، به نکات عملی می‌رویم که می‌توانید برای درک آنچه روی آن برچسب‌ها وجود دارد، استفاده کنید.

خواندن برچسب های مواد غذایی: چگونه اصطلاحات را درک کنیم
برای اینکه بفهمید واقعاً چه چیزی می خورید، باید با این قسمت های برچسب مواد غذایی آشنا شوید:

اندازه خدمت
اندازه وعده به معنای اندازه گیری مقداری است که نشان می دهد مردم واقعا چه می خورند، نه مقداری که باید بخورند.

هر ماده مغذی ذکر شده در برچسب به مقدار آن برچسب موجود در یک وعده اشاره دارد که معمولاً کل بسته بندی نیست. به عنوان مثال، اگر “کربوهیدرات کل” به عنوان 10 گرم (10 گرم) ذکر شده باشد، برای یک وعده دقیق است. اگر مقدار موجود در بسته 4 وعده باشد، کل بسته در واقع حاوی 40 گرم کربوهیدرات کل است.

منبع

0/5 (0 دیدگاه)
بازگشت به لیست

امتیاز دهی به پست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *