اخبار

رژیم کتو و افسردگی (1)

رژیم کتو و افسردگی

    رژيم کتو یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات، چربی بالا و پروتئین متوسط است(رژيم کتو و افسردگی) که در ابتدا توسط افراد مبتلا به صرع برای کمک به مدیریت تشنج استفاده می شد .

با این حال، اکنون به طور گسترده به عنوان یک ابزار کاهش وزن استفاده می شود. قرار گرفتن در حالت کتوز، که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات برای تامین انرژی، چربی می سوزاند، فوایدی را به همراه دارد که باعث می شود در کمبود کالری باقی بمانید.

با این حال، از آنجایی که رژیم غذایی می تواند بر مغز و سیستم عصبی تأثیر بگذارد – همانطور که در مورد صرع این کار را می کند – ممکن است بر خلق و خوی شما نیز تأثیر بگذارد .

این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه رژیم کتو ممکن است افسردگی را تسکین دهد یا باعث ایجاد افسردگی شود، و اقداماتی که در صورت مصرف کتو و احساس افسردگی باید انجام دهید.

چگونه کتو ممکن است بر خلق و خوی تأثیر بگذارد و افسردگی را از بین ببرد
رژیم کتو اثرات مثبتی بر مغز و سیستم عصبی دارد. به نظر می رسد نه تنها اثرات مفیدی برای صرع دارد، بلکه میگرن، سایر اختلالات تشنج و زوال عقل آلزایمر را نیز دارد .

علاوه بر این، برخی شواهد علمی از استفاده از رژیم کتو برای کمک به درمان اختلالات خلقی، از جمله افسردگی حمایت می‌کنند، زیرا این رژیم ممکن است به طرق مختلف بر مغز و سیستم عصبی شما تأثیر مثبت بگذارد.

در زیر برخی از راه هایی که رژیم کتوژنیک ممکن است افسردگی را بهبود بخشد، آورده شده است. با این حال، توجه داشته باشید که بسیاری از تحقیقات حمایتی بر روی حیوانات انجام شده است و مطالعات انسانی بیشتری مورد نیاز است.

1.ممکن است GABA را افزایش دهد
گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) یک انتقال دهنده عصبی است که نقش کلیدی در مدیریت استرس، اضطراب و خلق و خو ایفا می کند. سطوح پایین GABA با افسردگی بالینی مرتبط است.

مطالعات حیوانی نشان داده است که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک ممکن است سطوح GABA در گردش خون را افزایش دهد و به طور بالقوه علائم افسردگی را بهبود بخشد. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است .

2.ممکن است عملکرد میتوکندری را بهبود بخشد
میتوکندری ها اجزای سلولی هستند که انرژی لازم برای عملکرد سلول ها را تولید می کنند. اختلال عملکرد میتوکندری – مانند تولید مقادیر ناکافی انرژی برای عملکرد صحیح سلول – در افسردگی نقش دارد.

افراد مبتلا به افسردگی نسبت به افراد بدون افسردگی سطوح پایین تری از آدنوزین تری فسفات (ATP) – یک ترکیب تامین کننده انرژی – در مغز خود دارند.

با این حال، رژیم های کتوژنیک ممکن است تولید ATP را در افراد مبتلا به اختلال عملکرد میتوکندری آسان تر کند .

منبع

0/5 (0 دیدگاه)
بازگشت به لیست

امتیاز دهی به پست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *