اخبار

رژیم کتو و افسردگی (2)

رژیم کتو و افسردگی

3.ممکن است استرس اکسیداتیو را کاهش دهد(رژیم کتو و افسردگی )
استرس اکسیداتیو به آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد اشاره دارد. اینها ترکیبات ناپایداری هستند که شما در زندگی روزمره خود در معرض آنها قرار می گیرید و اگر در بدن انباشته شوند می توانند به سلول ها آسیب برسانند.

استرس اکسیداتیو با بسیاری از بیماری ها و شرایط سلامتی مرتبط است. سطوح بالای این استرس در افراد مبتلا به افسردگی نیز مشاهده شده است.

با این حال، پیروی از یک رژیم کتوژنیک ممکن است نشانگرهای استرس اکسیداتیو را بهبود بخشد، وضعیت آنتی اکسیدانی شما را بهبود بخشد، و به معکوس کردن برخی از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند – به طور بالقوه به بهبود علائم افسردگی کمک می کند .

4.ممکن است عملکرد انسولین را تنظیم کند(رژیم کتو و افسردگی )
انسولین، هورمونی که به مدیریت سطح قند خون شما کمک می کند، ممکن است در افسردگی و خلق و خو نیز نقش داشته باشد.

برخی از افراد، به ویژه آنهایی که رژیم غذایی سرشار از قند و نشاسته تصفیه شده می خورند، می توانند مقاومت به انسولین ایجاد کنند – که زمانی است که بدن آنها آنطور که باید به انسولین پاسخ نمی دهد .

مقاومت به انسولین نه تنها با افزایش وزن، دیابت نوع 2 و بیماری قلبی مرتبط است، بلکه با افسردگی نیز مرتبط است .

با این حال، پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک، که قند و نشاسته را محدود می کند و به شما کمک می کند سطح قند خون خود را ثابت نگه دارید، ممکن است حساسیت شما به انسولین را بهبود بخشد.
ممکن است التهاب را کاهش دهد
التهاب مزمن با افسردگی مرتبط است. این یک پاسخ ایمنی ناکارآمد است که می تواند شما را مستعد بسیاری از مشکلات دیگر، از جمله مقاومت به انسولین، استرس اکسیداتیو، اختلال عملکرد میتوکندری، و سرکوب GABA کند .

با این حال، رژیم کتوژنیک دارای برخی خواص ضد التهابی است و ممکن است التهاب مزمن را بهبود بخشد. این ممکن است به این دلیل باشد که استفاده از کتون ها برای انرژی، نسبت به استفاده از گلوکز برای انرژی، ترکیبات پیش التهابی کمتری به نام گونه های اکسیژن فعال تولید می کند.

منبع

0/5 (0 دیدگاه)
بازگشت به لیست

امتیاز دهی به پست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *