اخبار

رژیم کتو و افسردگی (3)

رژیم کتو و افسردگی

چگونه کتو ممکن است باعث افسردگی شود (رژ‌يم کتو و افسردگی)
از سوی دیگر، رژیم کتو ممکن است باعث علائم افسردگی یا تشدید افسردگی در برخی افراد شود.

تطبیق با کتو ممکن است دشوار باشد، و برخی از علائم اولیه رایج تغییر بدن شما به کتوز – معروف به “آنفولانزای کتو” – ممکن است دشوار باشد. آنفولانزای کتو می تواند شامل سردرد، اختلالات خواب، گرفتگی عضلات و خستگی باشد .

با این حال، اگر مصرف مایعات و الکترولیت ها افزایش یابد، گاهی اوقات علائم برطرف می شوند .

صرف نظر از این، مواجهه با این علائم ممکن است باعث ایجاد احساس افسردگی در شما شود.

علاوه بر این، رژیم غذایی برای بسیاری از افراد بسیار محدود کننده است و باید از شکر، نشاسته، حبوبات و میوه ها و سبزیجات غنی از کربوهیدرات خودداری کنید.

این محدودیت بیش از حد ممکن است باعث ایجاد احساس افسردگی در شما شود – خواه به دلیل اجتناب از غذاهای “آرامش”، ایجاد تغییر قابل توجه و ناگهانی در رژیم غذایی معمولی یا حتی کمبود مواد مغذی باشد.

عدم دریافت کافی روی، منیزیم یا سلنیوم در رژیم غذایی ممکن است به افسردگی کمک کند. علاوه بر این، یک مطالعه روی بیش از 90000 نفر نشان داد که حذف هر گروه غذایی از رژیم غذایی با افسردگی مرتبط است.

همچنین ممکن است یک جزء انزوای اجتماعی وجود داشته باشد، به خصوص اگر بسیاری از گردهمایی های اجتماعی شما حول محور غذا باشد. اگر بیشتر در خانه آشپزی می کنید تا به رژیم کتو پایبند باشید، در نتیجه اگر از نظر اجتماعی منزوی تر باشید، ممکن است دوره های افسردگی را تجربه کنید.

نکاتی که در مورد کتو احساس افسردگی می کنید
مهم است که به یاد داشته باشید که بین احساس افسردگی گهگاهی و داشتن یک اختلال افسردگی تفاوت وجود دارد. گاهی اوقات احساس غمگینی طبیعی است، اما اگر بر توانایی شما برای زندگی عادی تأثیر می گذارد، باید به دنبال کمک حرفه ای باشید.

اگر احساس می کنید که رژیم غذایی خود باعث ایجاد احساس افسردگی در شما می شود زیرا بیش از حد محدود کننده است، عوارض جانبی ناخوشایندی دارد یا به انزوای اجتماعی کمک می کند، باید آن را متوقف کنید.

اگر می خواهید رژیم غذایی خود را ادامه دهید، در اینجا چند استراتژی وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید

روی پروتئین و سبزیجات با کیفیت بالا تمرکز کنید. اگر به اندازه کافی مواد مغذی حمایت کننده از خلق و خو دریافت نمی کنید، سعی کنید غذاهای با کیفیت بالا و کامل را در رژیم غذایی خود بگنجانید. غذاهای غنی از منیزیم مانند آووکادو، بادام، و شکلات تلخ کم قند ممکن است به علائم افسردگی کمک کنند .
رژیم کتو چرخه ای (چرخه کربوهیدرات) را امتحان کنید. این تکنیک به شما امکان می دهد یک روز در هفته کربوهیدرات مصرف کنید، که ممکن است رعایت رژیم غذایی را در دراز مدت بدون قربانی کردن غذاهای مورد علاقه خود یا حذف کربوهیدرات آسان تر کند.
اگر مطمئن نیستید که افسردگی شما ناشی از رژیم کتو بوده یا بدتر شده است، باید به شدت به دنبال کمک از یک متخصص سلامت روان واجد شرایط باشید.با آرزوی سلامتی و زندگی سالم برای شما .کتویی باشید .

منبع

0/5 (0 دیدگاه)
بازگشت به لیست

امتیاز دهی به پست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *