آموزش, مطلب, مقاله

سبک زندگی سالم

سبک زندگی سالم

سبک زندگی سالم

این یک افسانه رایج است که تناسب اندام فقط مربوط به تغذیه سالم و ورزش است. در حقیقت، ایجاد یک سبک زندگی سالم و حفظ آن تنها به این دو عامل مربوط نمی شود – بلکه توانایی حفظ یک نگرش مثبت، سلامت روان قوی و یک تصویر سالم از خود است.
اگرچه توصیه های زیادی در مورد چگونگی دستیابی به یک سبک زندگی سالم وجود دارد، در اینجا برخی از عوامل کلیدی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

1. آب بیشتری بنوشید.

بسیاری از ما هر روز آب کافی نمی نوشیم، اما برای بدن ما ضروری است که به درستی کار کند. آب برای انجام عملکردهای بدن، دفع مواد زائد و انتقال مواد مغذی و اکسیژن در سراسر بدن ما کاملا ضروری است.از آنجایی که آب هر روز از طریق ادرار، حرکات روده، تعریق و تنفس دفع می شود، نیاز داریم که مقدار آب بدن خود را دائماً پر کنیم.
مقدار آب مورد نیاز ما به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما به طور کلی یک بزرگسال به طور متوسط ​​به دو تا سه لیتر در روز نیاز دارد. یک راه خوب برای تشخیص اینکه آیا به اندازه کافی آب دریافت می کنید، ادرار شما است – که باید بی رنگ یا زرد کم رنگ باشد.

2. خواب کافی داشته باشید.

وقتی نمی خوابید، تمایل به خوردن بیشتر دارید و معمولا فقط غذاهای ناسالم.

3. ورزش کنید.

نه فقط چند بار در هفته، بلکه هر روز. با حرکت دادن بدن به روشی به مدت 30 دقیقه در روز، خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهید، تراکم استخوان بیشتری ایجاد می کنید و به طور بالقوه طول عمر خود را افزایش می دهید.

4. میوه و سبزیجات بیشتری بخورید.

همه میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند، اجزای ضروری برای سلامتی شما. پیشنهاد می شود برای حفظ سلامتی روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات مصرف کنیم.

5. رنگین کمان را بخورید.

غذاهای با رنگ روشن را در راهروی محصولات انتخاب کنید. اینها سرشار از آنتی اکسیدان هستند (آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را در بدن ما که به سلول های ما آسیب می رسانند از بین می برند) و بشقاب جذاب تری می سازند. در اینجا چند نمونه وجود دارد که باید به آنها توجه کرد:
• سفید (موز، قارچ)
• زرد (آناناس، انبه)
• پرتقال (پرتقال، پاپایا)
• قرمز (سیب، توت فرنگی، گوجه فرنگی، هندوانه)
• سبز (گواوا، آووکادو، خیار، کاهو، کرفس)
• بنفش/آبی (تشک، بادمجان، آلو خشک)

6. مصرف غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید.

غذاهای فرآوری شده برای شما خوب نیستند. بیشتر ارزش غذایی در ساخت غذاهای فرآوری شده از بین می رود و نگهدارنده های اضافه شده برای سلامتی ما مضر هستند. این غذاها حاوی مقدار زیادی نمک هستند که منجر به فشار خون بالا و بیماری های قلبی می شود. به طور کلی، هر چه مواد تشکیل دهنده روی برچسب بیشتر باشد، محصول بیشتر پردازش می شود.

7. افراد منفی در زندگی خود حذف کنید.

ذهنیت مثبت کلید زندگی سالم است. شما در زندگی خود به منفی نگری نیاز ندارید. اگر احساس می کنید که فردی یا دوستی منفی است، او را رها کنید.

8. منفی نگری در درون خود را کاهش دهید.

شما هم نیازی به منفی بافی از خودتان ندارید. تمام افکار منفی درون خود را رها کنید. پرخوری زمانی اتفاق می افتد که فرد احساس ناراحتی می کند، بنابراین با حفظ وضعیت ذهنی مثبت، وابستگی ناسالم به غذا را برای شاد بودن قطع می کنید.

9. غذاهای محرک نخورید.

اینها غذاهایی هستند که بعد از یک لقمه نمی توانید آنها را کنار بگذارید. غذاهای محرک هر کس متفاوت است، اما معمولاً شامل آب نبات، شکلات، چیپس، کلوچه یا هر چیز دیگری با سطوح بالای شکر، نمک، چربی یا آرد تصفیه شده است.

10. برای خوردن وقت بگذارید.

مغز شما، نه معده، اندامی مسئول احساس گرسنگی و سیری است. اگر در طول وعده‌های غذایی وقت بگذارید و آهسته‌تر غذا بخورید، به مغزتان زمان کافی می‌دهید تا پیام «پر» را به معده‌تان بفرستد و اجازه دهید غذایتان به طور کامل خورده شود. به یک بشقاب تمیز تکیه نکنید تا به شما بگوید چه زمانی باید غذا نخورید.

11. وعده های غذایی خود را آماده کنید.

وقتی خودتان غذاها را آماده می کنید، دقیقاً کنترل می کنید که چه چیزی به آنها وارد می شود. این باعث می‌شود که انتخاب‌های سالم مناسب برای بدنتان آسان‌تر شود.

12. به سمت جایگزین های کم کالری و کم چرب حرکت کنید.

بسیاری از جایگزین های کم چرب یا بدون چربی وجود دارد که به راحتی در تمام فروشگاه های مواد غذایی موجود است. سعی کنید منگنه های آشپزی پرچرب خود را در یک دوره زمانی به نسخه های کم چرب تغییر دهید.

13. سیگار را ترک کنید.

سیگار کشیدن بد است، برای داشتن یک سبک زندگی سالم اگر سیگاری هستید، برای سلامتی بهتر آن را ترک کنید – نه فقط برای خودتان، بلکه برای خانواده و دوستانتان. اگر سیگار نمی کشید، همینطور بمانید.

14. میان وعده های سالم دم دست داشته باشید.

خوردن وعده های غذایی کوچک در طول روز برای متابولیسم شما مفید است، اما خوردن غذاهای مناسب مهم ترین چیز است. وقتی در طول روز به سراغ تنقلات می روید، به دنبال چیزهایی مانند میوه، سالاد یا آب میوه های تازه فشرده باشید که از کنسانتره نیستند. اینها مغذی هستند و باعث کاهش قند نمی شوند.

لوئیس آنگویلار مدیر تناسب اندام، سبک زندگی در OakBend

منبع

0/5 (0 دیدگاه)
بازگشت به لیست

امتیاز دهی به پست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *