آموزش, مطلب, مقاله

رژیم کتو و بدن تابستانی عالی

رژیم کتو و بدن تابستانی عالی

رژیم های کتو و بدن تابستانی عالی چگونه آن را بدست آوریم؟
آیا در حال حاضر جلوی آینه ایستاده‌اید و فکر می‌کنید: “چگونه بدن تابستانی عالی داشته باشم؟” خوب برای شروع، خودتان را دوست داشته باشید، و بعد، روی آن کار کنید. هیچ اشکالی در تلاش برای سلامتی و تناسب اندام بهتر وجود ندارد. محبوبیت رژیم‌های کتوژنیک طی چند سال گذشته و با دلایل بسیار خوبی افزایش یافته است. آنها آسان، سرگرم کننده و طعم خوبی هستند و در عین حال آن پوندهای اضافی را نیز از شما دور نگه می دارند. بنابراین اگر هنوز آن را امتحان نکرده‌اید، در اینجا چیزی است که باید در مورد رژیم کتو برای مبتدیان بدانید.

رژیم کتوژنیک چیست؟
به طور خلاصه، رژیم کتو یکی از گزینه‌های کم کربوهیدرات و پرچرب است که می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی به شما ارائه دهد. صبر کنید، آیا آن پرچربی بود که تازه خواندید؟ آره اینجوری بود. اما چگونه می تواند درست کار کند؟ خوب، بیش از 20 مطالعه انجام شده نشان داده اند که این رژیم ها می توانند به بهبود تناسب اندام و کاهش وزن کمک کنند. آنها همچنین با دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر مبارزه می کنند که همه آنها ناتوان کننده هستند. دستور العمل های رژیم کتو مصرف کربوهیدرات شما را به شدت کاهش می دهد و آن را با چربی ها جایگزین می کند. این کاهش در مصرف کربوهیدرات بدن شما را به یک حالت متابولیک به نام کتوز می فرستد.

در کتوز چه اتفاقی می افتد؟
اکنون بدن شما در سوزاندن چربی برای انرژی فوق العاده کارآمد می شود. همچنین این چربی را به کتون در کبد تبدیل می کند و می تواند انرژی کافی برای مغز شما فراهم کند. رژیم های کتوژنیک می توانند تا حد زیادی قند خون و انسولین موجود در خون را کاهش دهند. همچنین همراه با کتوز فواید سلامتی بسیاری دارد.

در رژیم کتوژنیک چه می توانید بخورید؟
نگران نباشید، کاهش کربوهیدرات ها به این معنی نیست که رژیم غذایی بسیار محدودی در دسترس دارید. در اینجا لیست مختصری از غذاهای رژیم کتو آورده شده است که می تواند به شما کمک کند تا مواد غذایی را انتخاب کنید که می توانید در طول این رژیم از آنها لذت ببرید. به یاد داشته باشید که ترفند این است که بدن خود را از تغذیه مناسب محروم نکنید.

غذاهای دریایی – صدف،  اختاپوس، ماهی مرکب، ماهی قزل آلا و ماهی خال مخالی.
سبزیجات کم کربوهیدرات – کلم بروکلی، گل کلم، کدو سبز، اسفناج، کلم بروکسل.
پنیر – تقریباً هر نوع پنیر پرچرب.
آووکادوها
گوشت و مرغ
روغن نارگیل
ماست یونانی ساده
پنیر کوتاژ
تخم مرغ
روغن زیتون
آجیل و دانه ها
توت ها
شکلات تلخ و پودر کاکائو
چای و قهوه بدون شیرینی

این یک لیست کامل از غذاهای رژیم کتو نیست. قبل از شروع رژیم غذایی، در مورد رژیم غذایی تحقیق کنید. تغذیه را بیاموزید و سپس شروع کنید تا بدن خود را از تغذیه ضروری محروم نکنید. دستور العمل های رژیم کتو شگفت انگیزی وجود دارد که می توانید آنها را به راحتی در خانه امتحان کنید.

ورزش در حین رژیم کتو
بدون توجه به انتخاب های غذایی شما، ورزش مهم است. بهترین راه برای رسیدن به اندام بیکینی تابستانی، ترکیب دوز سالم ورزش با رژیم کتو است. به این ترتیب نه تنها از کاهش وزن، بلکه از افزایش استقامت، چابکی و تناسب اندام نیز سود خواهید برد. هنگامی که به طور منظم ورزش می کنید، ایمنی نیز می تواند تقویت شود، بنابراین مطمئن شوید که این عادت را ترک نکنید.

رژیم کتوژنیک دارای فواید زیادی برای سلامتی است که نباید آنها را از دست بدهید. با این حال، قبل از شروع یک رژیم غذایی، عاقلانه است که با پزشک عمومی یا پزشک خود صحبت کنید، به خصوص اگر بیماری زمینه ای یا مزمنی دارید که برای آن دارو مصرف می کنید. اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید همین امر در مورد شما صدق می کند.

منبع

0/5 (0 دیدگاه)
بازگشت به لیست

امتیاز دهی به پست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *