برنج گل کلم کتویی

دو روش برای تهیه برنج گل کلم وجود دارد. می‌توانید از یک رنده جعبه‌ای با سوراخ‌های متوسط (تصویر زیر) که به‌طور سنتی برای پنیر استفاده می‌شود، یا از یک غذاساز با تیغه رنده برای برش دادن آن به قطعات کوچک استفاده کنید. با هر دو تکنیک شما به دنبال تکه های کوچکی به اندازه برنج هستید.

یکی دیگر از مراحل فشار دادن رطوبت اضافی برنج با انتقال برنج گل کلم به یک حوله کاغذی بزرگ یا حوله ظرف جاذب و فشار دادن آب باقیمانده آن است. این تضمین می کند که رطوبت اضافی باقی نمی ماند.

هنگامی که برنج گل کلم خود را دارید، پختن آن آسان است! به سادگی در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط در 1 قاشق غذاخوری روغن تفت دهید. از یک درب برای پوشش استفاده کنید تا گل کلم بخار کند و نرم تر شود. در مجموع 5 تا 8 دقیقه بپزید، گاهی اوقات هم بزنید، سپس به دلخواه مزه دار کنید (مانند سس سویا یا نمک و فلفل).

ماندگاری برنج گل کلم چقدر است؟
برنج گل کلم خام
متوجه شدیم که اگر گل کلم را به برنج گل کلم تبدیل کنید و چند روز در یخچال بگذارید، بوی قوی و نامطبوع گوگردی در آن ایجاد می شود. بنابراین بهتر است فوراً از آن استفاده کنید یا آن را فریز کنید.

برنج گل کلم پخته
پختن برنج گل کلم از ایجاد بوی بد به سرعت آن جلوگیری می کند. برنج گل کلم پخته شده به مدت تقریبی 4 روز در ظرف در بسته در یخچال نگهداری می شود.

آیا می توانید گل کلم برنجی را منجمد کنید؟
آره! توصیه می کنیم گل کلم برنجی را بعد از فشار دادن رطوبت و قبل از پختن فریز کنید. در ظرف در بسته تا 1 ماه فریز کنید.

5/5 (1 دیدگاه)
بازگشت به لیست

نمونه کارهای مشابه