آموزش, اخبار, مطلب, مقاله

عسل در رژیم غذایی

عسل در رژيم غذایی

عسل در رژیم غذایی

7 فواید منحصر به فرد عسل برای سلامتی
عسل فواید بالقوه ای برای سلامتی دارد و در بسیاری از درمان های خانگی و درمان های طب جایگزین نقش دارد. حاوی مقادیر کمی از برخی مواد مغذی است، اما بیشتر مردم معمولاً عسل کافی مصرف نمی‌کنند تا منبع غذایی مهمی از ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد.(عسل در رژیم غذایی)

عسل مایعی شربتی است که زنبورهای عسل از شهد گیاهی تهیه می کنند. در سراسر جهان به دلیل شیرینی و عطر و طعم آن مورد علاقه است، در بسیاری از غذاها و دستور العمل ها استفاده می شود.

بو، رنگ و طعم عسل بر اساس نوع گلی که از آن ساخته شده است متفاوت است، بنابراین انواع بی‌شماری موجود است.

عسل دارای تعدادی فواید بالقوه برای سلامتی است و در بسیاری از درمان های خانگی و درمان های طب جایگزین نقش دارد.(عسل در رژیم غذایی)

در اینجا 7 مزیت منحصر به فرد عسل برای سلامتی آورده شده است.

1. حاوی انواع مواد مغذی است

یک قاشق غذاخوری (20 گرم) عسل حاوی (1):

کالری: 61
چربی: 0 گرم
پروتئین: 0 گرم
کربوهیدرات: 17 گرم
فیبر: 0 گرم
ریبوفلاوین: 1٪ از ارزش روزانه (DV)
مس: 1% از DV
عسل اساساً قند خالص است، بدون چربی و فقط مقدار کمی پروتئین و فیبر. حاوی مقادیر کمی از برخی مواد مغذی است، اما بیشتر مردم معمولاً عسل کافی مصرف نمی‌کنند تا منبع غذایی مهمی از ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد.

با این حال، شایان ذکر است که عسل سرشار از ترکیبات گیاهی تقویت کننده سلامتی است که به نام پلی فنول ها شناخته می شوند.

2. سرشار از آنتی اکسیدان
عسل با کیفیت بالا – که حداقل فرآوری شده، گرم نشده و تازه است – حاوی بسیاری از ترکیبات گیاهی فعال زیست فعال و آنتی اکسیدان ها مانند فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک است. گونه‌های تیره‌تر نسبت به انواع روشن‌تر، آنتی‌اکسیدان بیشتری ارائه می‌کنند .

آنتی اکسیدان ها به خنثی کردن گونه های فعال اکسیژن (ROS) در بدن شما کمک می کنند که می توانند در سلول ها تجمع کنند و باعث آسیب شوند. این آسیب می تواند به شرایطی مانند پیری زودرس، دیابت نوع 2 و بیماری قلبی کمک کند.

به این ترتیب، بسیاری از مزایای سلامتی عسل به محتوای آنتی اکسیدانی آن نسبت داده می شود.(عسل در رژیم غذایی)

3. برای سطح قند خون بهتر از قند معمولی است
وقتی صحبت از مدیریت قند خون به میان می آید، عسل ممکن است مزایای جزئی نسبت به قند معمولی داشته باشد.

اگرچه عسل مانند سایر انواع قند سطح قند خون شما را افزایش می دهد، آنتی اکسیدان های موجود در آن ممکن است به محافظت در برابر سندرم متابولیک و دیابت نوع 2 کمک کند.

محققان دریافته‌اند که عسل ممکن است سطح آدیپونکتین را افزایش دهد، هورمونی که التهاب را کاهش می‌دهد و تنظیم قند خون را بهبود می‌بخشد.

همچنین شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه مصرف روزانه عسل ممکن است سطح قند خون ناشتا را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود بخشد.

با این حال، در حالی که عسل ممکن است کمی بهتر از شکر تصفیه شده برای افراد مبتلا به دیابت باشد، هنوز باید در حد اعتدال مصرف شود.

همچنین مهم است بدانید که انواع خاصی از عسل را می توان با شربت ساده رقیق کرد. اگرچه تقلب عسل در اکثر کشورها غیرقانونی است، اما همچنان یک مشکل گسترده است.

4. ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد
عسل همچنین ممکن است به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند.

طبق یک بررسی، عسل ممکن است به کاهش فشار خون، بهبود سطح چربی خون و تنظیم شما کمک کند.

منبع

4/5 (1 دیدگاه)
بازگشت به لیست

امتیاز دهی به پست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *