آموزش, اخبار, مطلب, مقاله

زمستان و رژیم غذایی

زمستان و رژیم غذایی

زمستان و رژیم غذایی

هوای سرد زمستانی بیش از کمد لباس و صورتحساب گرمایش شما را تحت تاثیر قرار می دهد. بدن شما همچنین تغییراتی در سطوح انرژی، متابولیسم و ​​حتی ترجیحات غذایی را تجربه می کند.(زمستان و رژیم غذایی)

اما حقیقت سرد این است که هیچ آب و هوایی عادات غذایی ناسالم را تضمین نمی کند. همانطور که در طول روزهای گرم تابستانی نباید در مصرف بستنی زیاده روی کنید، در زمستان نیز نباید با یک رژیم غذایی ثابت از شکلات داغ و کلوچه های گرم زندگی کنید (هرچقدر هم که وسوسه انگیز به نظر می رسد).

از برخی کارشناسان پرسیدیم که چگونه طرز فکر و کام خود را برای زمستان تنظیم کنیم.

بث چروونی، متخصص تغذیه، MS، RD، CSOWN، LD، می‌گوید: «در صورت اضافه کردن چند غذای مورد علاقه در هوای سرد، زمستان‌کردن رژیم غذایی شما می‌تواند سالم و خوشمزه باشد.

غذاهای سالم برای خوردن در فصل زمستان
گزینه های غذایی زیر نه تنها سالم هستند، بلکه آیا می دانستید که می توانند خلق و خوی شما را نیز تقویت کنند؟ روانشناس سوزان آلبرز، PsyD، موارد مورد علاقه غنی از ویتامین D خود را به توصیه های Czerwony در زیر اضافه می کند.

ریشه سبزیجات

هنگامی که هوای سرد فرا می رسد، به سختی می توان محصولات محلی را پیدا کرد. اما سبزیجات ریشه‌دار مانند چغندر، هویج و شلغم می‌توانند در برابر سرما مقاومت کنند، بنابراین کشاورزان محلی می‌توانند محصولات تازه تهیه کنند و شما می‌توانید از مزایای آن بهره ببرید. هویج را برای افزایش بتاکاروتن تفت دهید یا برای ویتامین C و A شلغم را بجوشانید.

غذاهای غنی از ویتامین D

غذاهای غنی از ویتامین D اولین ماده غذایی هستند که باید در طول ماه های زمستان به منوی غذایی خود اضافه کنید. دکتر آلبرز توضیح می دهد که افرادی که در طول پاییز غذا خوردن احساسی تری دارند، سطح ویتامین D کمتری دارند که با اضطراب و افسردگی بیشتر همراه است.(زمستان و رژیم غذایی)

او می گوید که منبع عالی ویتامین D قارچ شیتاکه است. سایر گزینه های خوب شامل ماهی آزاد، زرده تخم مرغ، غلات غنی شده، شیر و گوشت قرمز است.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر خیلی بیشتر از یک غذای مناسب صبحانه است. همچنین مواد مغذی ضروری را در طول زمستان فراهم می کند. بلغور جو را می توان با اضافه کردن ادویه های گرم مانند دارچین، هل و جوز هندی بدون افزودن کالری، چربی، شکر یا نمک تغییر داد. بلغور جو دوسر سرشار از روی (برای عملکرد مناسب سیستم ایمنی مهم است) و فیبر محلول (مرتبط با سلامت قلب) است. اگرچه بلغور جو دوسر فوری راحت تر است، اما کمی گران تر است. برای تغذیه سالم با بودجه، جوی قدیمی را انتخاب کنید.

سوپ

سوپ غذای عالی زمستان است – به شرطی که خامه، نمک و گوشت گاو را نگه دارید. به دنبال دستور العمل های سوپی باشید که شامل آب مرغ، آب سبزیجات یا آب به عنوان پایه است و حاوی مقدار زیادی سبزیجات است. اضافه کردن لوبیا یا عدس کنسرو شده یا خشک به سوپ، پروتئین بدون چربی و همچنین فیبر مورد نیاز را اضافه می کند. پروتئین و فیبر هر دو با کاهش سرعت هضم و کنترل قند خون، اشتهای شما را کاهش می دهند، که می تواند به کنترل گرسنگی و تقویت خلق و خو کمک کند. سوپ خود را با کراکرهای 100٪ غلات کامل برای یک دوز غلات نیز همراه کنید.

میان وعده های تقویت کننده خلق و خو

هوس خوردن و خوردن احساسی نیز در این فصل از سال رایج است. سعی کنید از خوردن آن میان وعده های شیرین و فرآوری شده خودداری کنید، زیرا می توانند به مرور زمان خلق و خوی شما را کاهش دهند. در عوض، دکتر آلبرز سیب زمینی شیرین، چغندر و گردو را توصیه می کند.(زمستان و رژیم غذایی)

انتخاب های تقویت کننده سیستم ایمنی

دکتر آلبرز می گوید آنچه می خورید نه تنها می تواند بر خلق و خو و خواب شما تأثیر بگذارد، بلکه بر سیستم ایمنی شما نیز تأثیر می گذارد.

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای کمک به سیستم ایمنی و تقویت خلق و خوی خود انجام دهید، افزودن غذاهایی است که ویتامین C بالایی دارند. اینها مواد غذایی مانند مرکبات، پرتقال، انبه، لیمو، کیوی هستند، اما در کلم بروکلی نیز یافت می شوند.

برای جایگزینی شگفت انگیز برای غذاهای راحت معمولی – اغلب مملو از چربی و شکر – سوشی را امتحان کنید. رول هایی را انتخاب کنید که با ماهی تن یا ماهی آزاد پوشانده شده اند. هر دو منبع خوبی از ویتامین D هستند. در طول ماه های زمستان، زمانی که شما در معرض نور خورشید قرار نمی گیرید، منابع غذایی حاوی این ویتامین برای استخوان ها ضروری تر می شوند. کمبود ویتامین D با اختلال در رشد، ضعیف شدن استخوان ها و حتی خطر بیماری قلبی مرتبط است.(زمستان و رژیم غذایی)

کلم بروکلی و گل کلم

جدا از تزریق واکسن آنفولانزا و شستن مرتب دست ها، این سبزیجات چلیپایی ممکن است بهترین دفاع شما در برابر بیماری های زمستانی باشند. کلم بروکلی و گل کلم هر دو سرشار از ویتامین C هستند که با تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن مرتبط است. اگر نمی توانید نسخه های تازه پیدا کنید، نگران نباشید – کلم بروکلی و گل کلم یخ زده به همان اندازه مغذی هستند.

چرا تغذیه سالم در زمستان اهمیت دارد؟

انتخاب های غذایی سالم و آگاهانه برای یک سبک زندگی بدون استرس مفید است. اگر در مورد اصلاح کامل رژیم غذایی خود احساس ناراحتی می کنید، آن را یک مرحله در یک زمان انجام دهید یا هر بار یک میان وعده را جایگزین کنید. و به یاد داشته باشید، فصل ها تغییر می کنند!

منبع

0/5 (0 دیدگاه)
بازگشت به لیست

امتیاز دهی به پست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *