آموزش, اخبار, مطلب, مقاله

بشقاب غذای سالم

بشقاب غذای سالم

از بشقاب غذای سالم به عنوان راهنمایی برای ایجاد وعده های غذایی سالم و متعادل استفاده کنید .

چه سر میز سرو شود و چه در جعبه ناهار بسته بندی شده باشد.

ایجاد یک رژیم غذایی سالم و متعادل
بیشتر وعده‌های غذایی خود را سبزیجات و میوه‌ها – ½ بشقاب خود – درست کنید.
رنگ و تنوع را هدف قرار دهید و به یاد داشته باشید که سیب زمینی به دلیل تأثیر منفی بر قند خون به عنوان سبزیجات در بشقاب غذای سالم به حساب نمی آید.

به سراغ غلات کامل بروید – ¼ از بشقاب خود.
غلات کامل و دست نخورده – گندم کامل، جو، انواع توت های گندم، کینوا، جو، برنج قهوه ای و غذاهای تهیه شده با آن ها،

مانند ماکارونی گندم کامل  نسبت به نان سفید، برنج سفید و غیره تأثیر ملایم تری بر قند خون و انسولین دارند.

قدرت پروتئین – ¼ بشقاب شما.
ماهی، مرغ، لوبیا و آجیل همگی منابع پروتئینی سالم و همه کاره هستند – آنها را می توان در سالاد مخلوط کرد و به خوبی با سبزیجات در بشقاب جفت کرد. مصرف گوشت قرمز را محدود کنید و از مصرف گوشت های فرآوری شده مانند بیکن و سوسیس خودداری کنید.

روغن های گیاهی سالم در حد اعتدال.
روغن های گیاهی سالم مانند زیتون، کانولا، سویا، ذرت، آفتابگردان، بادام زمینی و سایرین را انتخاب کنید و از روغن های نیمه هیدروژنه که حاوی چربی های ترانس ناسالم هستند اجتناب کنید. به یاد داشته باشید که کم چربی به معنای «سالم» نیست.

آب، قهوه یا چای بنوشید.
نوشیدنی های شیرین را حذف کنید، شیر و محصولات لبنی را به یک تا دو وعده در روز محدود کنید و آب میوه را به یک لیوان کوچک در روز محدود کنید.

فعال بمان.
فعال ماندن در کنترل وزن  مهم است.(بشقاب غذای سالم )

نوع کربوهیدرات در رژیم غذایی مهمتر از مقدار کربوهیدرات در رژیم غذایی است، زیرا برخی از منابع کربوهیدرات – مانند سبزیجات (به غیر از سیب زمینی)، میوه ها، غلات کامل و لوبیاها – سالم تر از سایرین هستند.
بشقاب غذای سالم همچنین به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کند که از نوشیدنی‌های شیرین، که منبع اصلی کالری – معمولاً با ارزش غذایی کم – در رژیم غذایی هستند، اجتناب کنند.
بشقاب غذای سالم مصرف کنندگان را به استفاده از روغن های سالم ترغیب می کند و حداکثر میزان کالری را که افراد باید هر روز از منابع سالم چربی دریافت کنند تعیین نمی کند.

بشقاب شما و سیاره

همانطور که غذاهای مختلف می توانند تأثیرات متفاوتی بر سلامت انسان داشته باشند، تأثیرات متفاوتی بر محیط زیست نیز دارند. تولید مواد غذایی سهم عمده ای در انتشار گازهای گلخانه ای دارد و تقاضای زیادی برای منابع طبیعی زمین ما ایجاد می کند.

منبع

0/5 (0 دیدگاه)
بازگشت به لیست

امتیاز دهی به پست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *